p

zdjecia na tym blogu sa wylacznie moja wlasnoscia,robione przezmnie. jesli jest inaczej staram sie podac adres skad je mam. jeli ktos chcialby wkorzystac zdjecia prosze o kontakt ze mna

niedziela, 27 marca 2011

adios pomidory- czyli drozdzowki prosto z pieca

Dzisiaj po glowie krazy mi piosenka Wieslawa Michnikowskiego ,Adios pomidory .Niewiem czemu. Bylam dzisiaj w pracy i jakos tak krazyly za mna te czewone sloneczka.W kuchni kucharze piekli male coktaliowe pomidorki do pstragow. Wrocilam do domu glodna ,na szybko przygotowalam obiad i juz wiedzialam , ze chce mi sie zjesc drozdzowki .Takie wielkie ,cieple z twarogiem i duzo lukru. poprosilam mikisa o zrobienie ciasta drodzowego,bo ja w drozdzowym to dobra jestem do gniota .heheehhe nieskomnie musze powiedziec ze mam to po mojej mamie.Tez miala dobra reke do gniota. Ciasto drozdzowe w jej wykonaniu to bylo mistrzostwo swiata ,nikt nie potrafil takich kamieni wypic jak moja mama.A jak samkowaly w pierwszy dzien mhhhhhhhhh. na drugi juz mozna bylo sobie zeby polamac .Wybacz mamo tam na gorze ,ale sama zawsze tak powtarzalas.

przepis na Mikisowe drozdzowki.



1/2kg maki

35 g drozdzy

2/3 szklanki mleka

70g cukru

2 jaja

70 g masla lub maragaryny

1,5 lyzki soli

aromat cytrynowy

cala make przesiac

w garnku lub misce metalowej na maluskim ogniu pogrzewac mleko cukier i drozdze .wszystko ma byc leciutko doslownie leciutko cieple.zdjac z ognia dodac jaka i wymieszac razem ,potem dodac aromat i make i sol .Wymieszac dobrze i zostawic do wyrosniecia.tak po 1 godzinie zobaczyc jak wyroslo,jeli podwoilo objetosc to wyjmowac male kuleczki.Formowac na ksztalt waleczka a potem a potem skrecach w rekach slimaczzkaa i polozyc na posypana maka blaszke.W srodku zrobic zaglebienie wlozyc tam mase twarogowa.

masa twarogowa

45dkg twarogu.

pol szklanki cukru

2 jajka

cukier waniliowy wymieszac razem.



zostawic do wyrosniecia. wyrosniete wstawic do pieca nagrzanego na 180 st tak na 45 minut.jak juz ladnie zbrazowieja , wyjac i zostawic do wystudzena .mozna dodac lukier jak ktos lubi bardzo slodkie .a ja lubie ;)))))))))))))))

1 komentarz:

  1. mniammmm aż ślinka cieknie
    czy soli i drożdży na pewno tyle?

    OdpowiedzUsuń